Webbexperter inom ett antal stora innebandyklubbar delar med sig av sina vassaste sociala medier-tips.
Foto: Jesper Mattsson
Landet runt

TIPS: Så lyfter Facebook och Twitter din klubb

Innebandyföreningar blir allt mer beroende av sociala plattformar. Men det gäller att använda det på rätt sätt. - Hammarby har inte flest besökare på sina matcher för att de spelar bäst fotboll i Sverige, säger Mullsjös webbansvarige Johan Davidsson.

Vi ställde tre frågor till ett antal stora innebandyklubbar:
1. Vilka sociala plattformar tycker du man ska satsa på som klubb?
2. Vilka är dina tre konkreta tips för att få många följare på dessa?
3. Varför är det viktigt att vara bra i sociala medier som klubb, vet ni hur mycket ni får ut av det i till exempel publik?


Emma Axelsson, kommunikationsansvarig Örebro Innebandy
1. I Örebro Innebandy är vi aktiva inom Facebook, Twitter, Instagram och Youtube. På dessa plattformar kan vi nå ut med olika typer av information till våra följare. Dessa plattformar är lätta att förstå sig på och lätta att använda för både mottagare och avsändare. De kompletterar varandra bra, genom att olika information sprids via olika former av media, exempelvis liveuppdateringar från Twitter, evenemang via
LÄS VIDARE MED PLUS
Innebandymagazinet Plus
89 kr / mån
Tillgång till allt material på Innebandymagazinet.se
Betalas månadsvis utan bindningstid
Förnyas automatiskt
Innebandymagazinet Plus
799 kr / år
Tillgång till allt material på Innebandymagazinet.se
Förnyas automatiskt
Den här artikeln handlar om: