Det är allt som oftast drag på läktarna när Linköping spelar.
Foto: Per Wiklund

35 procent mer publik – Linköping förklarar varför

ANNONS

SSL-klubben har höjt sitt publiksnitt med rejält mot föregående säsong.

Ifjol hamnade snittet på 840 åskådare per match. I år, bland annat tack vare VM, sportslig succé och en publikmatch i SAAB Arena, har snittet ökat till 1279.
- Ja, publiktillströmningen har varit ett av de mål som vi i klubben jobbat hårt med under ett antal år nu. Och glädjande nog så syns det nu ett tydligt resultat. Vi säljer in innebandyn som en sport på frammarsch i Linköping och Sverige till våra samarbetspartners, säger Linköpings marknadsansvarige Daniel Nilsson till klubbens hemsida.

Samtidigt så har man en plan för hur man ska kunna locka ännu mer publik till nästa säsong. Klubben vill bland annat ha en liknande stämning i sin hall som handbollslaget Kiel har.
-Vi har en hel del funderingar där och ett av de steg vi kommer ta till nästa år att våra ungdomslag kommer att få bjuda in motståndarlagen i sina serier till varsin hemmamatch. Det betyder att våra lag ska stå värd för en match och då förhoppningsvis få visa upp sin klubb från den bästa sidan, menar Nilsson.