Jalas Arena ska få värdens bästa publikupplevelse.
Foto: Event-bilder.se

“Vi vill bryta barriärer“



ANNONS

Falun går nya vägar för att locka publik till Jalas Arena och tar hjälp av två radioprofiler för att få till världens bästa arenashow i innebandy. 



Falun jobbar hårt för att utveckla sig vidare, inte bara sportslig men också på publiksidan. Inte bara är man ett av världens bästa innebandylag, nu vill man också bjuda sin publik på världens bästa arenashow i Jalas Arena.

– Vi lockar i snitt 1 500 åskådare i en region där det bor långt över 100 000 människor. Det tycker vi är alldeles för dåligt. Vi har en för dålig produkt helt enkelt som inte är intressant för den breda allmänheten, säger styrelseledamoten Henrik Olsson till DT.

Nu har man gått till inköp av en mediekub, satsar hårdare på TV-produktionen från arenan, man har målat om i arenan, ordnar busstransport från centrum till arenan och bjuder in kända gäster till matcherna. Två lokala mediaprofiler har fått i uppdrag att sätta ihop ett koncept runt klubbens A-lagsmatcher, Mats Ingels och Johan Thorén som båda jobbar for P4.
– Vi vill bryta barriärer. Vi hoppas locka folk som normalt sett inte går på innebandy. Locka hit folk ge dem något de inte visste att de ville ha och förhoppningsvis blir de innebandyintresserade, säger radioprofilen Mats Ingels.